Η Ελλάδα Πρωτοπορεί στον Βιώσιμο Περιηγητικό Τουρισμό με Έμφαση στις Αυθεντικές Εμπειρίες και τα Κρυμμένα Διαμάντια
17 Απριλίου 2025Η Ελλάδα αναδεικνύεται ως κορυφαίος προορισμός βιώσιμου περιηγητικού τουρισμού, παρουσιάζοντας αυθεντικές εμπειρίες και οικολογικά συνειδητές διαδρομές στο πλαίσιο της εκδήλωσης ATN Media Workshop στο Λονδίνο.
Με στόχο την ενίσχυση της εικόνας της χώρας ως προορισμού για βιώσιμες περιπέτειες και την προσέλκυση οικολογικά ευαισθητοποιημένων ταξιδιωτών, το Γραφείο ΕΟΤ Ηνωμένου Βασιλείου και Ιρλανδίας συμμετείχε ως Εταίρος Προορισμού στην ετήσια εκδήλωση Adventure Travel Networking (ATN) Media Workshop, που πραγματοποιήθηκε στις 8 Απριλίου 2025.
Το Επίκεντρο στην Περιπέτεια με Βιώσιμο Αποτύπωμα
Η ATN αποτελεί παγκοσμίως αναγνωρισμένο οργανισμό που προωθεί τα βιωματικά ταξίδια με κοινωνικό και περιβαλλοντικό αντίκτυπο. Στην εκδήλωση “ATN Media Meetup”, η Ελλάδα βρέθηκε στο προσκήνιο μαζί με άλλους ηγετικούς προορισμούς περιπέτειας, όπως το Περού, η Ιορδανία και η κοιλάδα Αόστα της Ιταλίας.
Δικτύωση με Εξειδικευμένους Παρόχους και ΜΜΕ
Στην εκδήλωση συμμετείχαν 20 εξειδικευμένοι τουριστικοί πάροχοι, όπως οι Exodus, Explore, Intrepid Travel, SwimTrek και Fred Olsen Travel, καθώς και 30 εκπρόσωποι κορυφαίων ΜΜΕ, όπως τα National Geographic Traveller, BBC Travel, Adventure.com, Telegraph Travel, Condé Nast, The Times και Wanderlust.
Η Ελλάδα ως Κέντρο Μοναδικών Εμπειριών
Κατά τη διάρκεια συζήτησης που συντόνισε ο Jono Vernon-Powell από τη Worldwide Travel, η κυρία Ελένη Σκαρβέλη, Προϊσταμένη του Γραφείου ΕΟΤ Ηνωμένου Βασιλείου και Ιρλανδίας, παρουσίασε τον στρατηγικό προσανατολισμό της Ελλάδας σε αυθεντικές και πολυθεματικές εμπειρίες. Ιδιαίτερη έμφαση δόθηκε σε λιγότερο προβεβλημένες περιοχές, όπως ο Βόλος-Πήλιο, η Ήπειρος και τα Ζαγοροχώρια, που προσφέρουν εναλλακτικές μορφές τουρισμού ιδανικές για όσους αναζητούν την αυθεντικότητα, τη φύση και οικολογικά υπεύθυνες πρακτικές.
Ισορροπημένη Ανάπτυξη σε Γεωγραφικό και Χρονικό Επίπεδο
Η κυρία Σκαρβέλη τόνισε επίσης την ανάγκη για ισόρροπη και βιώσιμη ανάπτυξη του τουρισμού σε όλη την επικράτεια και καθ’ όλη τη διάρκεια του έτους. Ανέλυσε τη στρατηγική διαφοροποίησης των τουριστικών προϊόντων της Ελλάδας στο πλαίσιο μιας ευρύτερης εθνικής προσπάθειας να καθιερωθεί η χώρα ως βιώσιμος προορισμός σε περιβαλλοντικό, οικονομικό και κοινωνικό επίπεδο.
Εντυπωσιακά Αποτελέσματα και Αυξανόμενο Ενδιαφέρον από το Ηνωμένο Βασίλειο
Τα πρώτα αποτελέσματα της στρατηγικής αυτής είναι ιδιαίτερα ενθαρρυντικά, με αύξηση 88,5% στις αφίξεις από το Ηνωμένο Βασίλειο τον Νοέμβριο του 2024, σε σύγκριση με την ίδια περίοδο του προηγούμενου έτους. Η εντυπωσιακή αυτή αύξηση αντικατοπτρίζει τη διευρυμένη παρουσία της Ελλάδας στη βρετανική αγορά και την ενίσχυση του ενδιαφέροντος για εναλλακτικές ταξιδιωτικές εμπειρίες.
Συζητήσεις για Μελλοντικές Συνεργασίες και Fam Trips
Η εκδήλωση ολοκληρώθηκε με συνεδρία δικτύωσης, κατά την οποία η κυρία Άντζελα Τζίφα, Αναπληρώτρια Προϊσταμένη του Γραφείου ΕΟΤ, συγκέντρωσε ιδέες και προτάσεις για μελλοντικά fam trips στην Ελλάδα. Σκοπός είναι η περαιτέρω προβολή της πολυμορφίας του ελληνικού τουριστικού προϊόντος σε διεθνές επίπεδο.